Mobiele website en zoekresultaten
15 oktober 2020Maak van je retourbeleid een klantenservice
15 oktober 2020Er zijn veel bedrijven die vergeten hoe belangrijk het is om terugkerende bezoekers te belonen en daarmee de conversie te verhogen. Immers wanneer een klant tevreden is, zal deze sneller terugkeren en is de kans groot dat deze je naam noemt in zijn sociale omgeving. Met belonen vergroot je je klantenbestand en daarmee je omzet.
Beloningen en loyaliteitsprogramma’s zijn populaire factoren in het overtuigen een klant over te halen om een herhalingsaankoop te doen. Klanten die herhaaldelijk terugkeren op je site laten een signaal achter dat ze binding hebben met jouw merk. Met een beloning geeft je de klant hiervoor waardering en zo verbindt je jouw merk aan de klant.
10 CONVERSIE VERHOGERS!
Hier de 10 manieren om frequente terugkerende klanten te belonen, zodat ze zich gewaardeerd voelen.:
1 ONTWIKKEL EEN LOYALITEITSPROGRAMMA
Een loyaliteitsprogramma waar de terugkerende bezoeker punten kan verdienen is een geweldige manier om deze te belonen. Je moet er echter wel voor zorgen dat het puntensysteem en de beloning overzichtelijk blijft voor de klant. Zorg dat de klant gemakkelijk de waarde van de punten kunnen bepalen en hoe ze deze moeten inwisselen.
2 BIED GRATIS VERZENDING
De verzendkosten zijn een belangrijke factor waar je klant rekening mee houd in zijn aankoop beslissing. Je kunt jouw frequent terugkerende klant gratis verzending bieden. Bijvoorbeeld door de klant te laten abonneren op een lidmaatschap in ruil voor gratis verzending.
3 GEEF VASTE KLANTEN EEN VOORRECHT
Beloon trouwe klanten met iets speciaals, zoals het aanbieden van producten of diensten op een speciale manier. Geef de vaste klanten de kans om als eerste het nieuwste product met een gelimiteerde oplage aan te schaffen. Of bied producten op zicht en geef de tijd om te beslissen.
4 VERGEET GEEN SPECIALE DATA
Geef de klant extra aandacht rond speciale data zoals de verjaardag, jubilea enz. met een speciale korting bijvoorbeeld. Je bouwt hiermee een persoonlijke band op met jouw trouwe klant . Je klant zal dit waarderen en de persoonlijke aandacht zal zeker bijdragen aan een positieve reactie wanneer de klant op jouw webwinkel terug keert.
5 BIED EXCLUSIEVE INFORMATIE
Via nieuwsbrieven kunt je de klant als eerste informeren over de nieuwste producten en aanbiedingen. Of bied een sub-pagina exclusief voor vaste klanten en beveilig deze met een wachtwoord.
Zorg dat de inhoud varieert (aanbiedingen, nieuwsfeiten,kortingen) en niet voor de hand ligt.
6 KOPPEL JE VASTE KLANT AAN JOUW MERK
Bied je vaste klantenkring aan om ‘het gezicht’ te worden van jouw winkel. Vraag een video te maken, een mening te geven of hou een wedstrijd voor de facebook fan van de week.
7 HOUD PERSOONLIJKE GESPREKKEN
Ga in gesprek over onderwerpen die de klant bezig houdt op social media en reageer op de commentaren van klanten. Vraag naar hun persoonlijke mening en laat merken dat hun mening er ook werkelijk toe doet. Praat over actuele gebeurtenissen en de belangen van de klant. Begin een gesprek over de klant en niet over jouw merk.
8 VERLOOT EEN SPECIALE VERASSING
Verloot onder je vaste klanten een speciale verassing om je waardering uit te spreken. Dit kan zowel online als offline, afhankelijk van je budget en passend bij jouw bedrijf. Laat het iets zijn met een blijvende herinnering van je waardering.
9 VERZAMEL REVIEWS EN GETUIGENISSEN
Ervaringen van trouwe klanten met je webwinkel is een belangrijk onderdeel tijdens de aankoopbeslissing van een bezoeker. Verzamel dan ook regelmatig reviews en getuigenissen in ruil voor een gratis product, waardebon of korting.
10 BENADER BEZOEKERS OPNIEUW MET REMARKETING
Remarketing is een goed instrument om de klantloyaliteit te verhogen. Via remarketing kun je bezoekers benaderen die eerder jouw website hebben bezocht. Stel bijvoorbeeld een campagne op waarbij je een korting met een actiecode geeft aan de bezoeker die eerder jouw website heeft bezocht. Wanneer je bezoeker andere sites bezoekt binnen het google netwerk of zoekt op termen die gerelateerd zijn aan je producten verschijnt er een advertentie. Het is zelfs mogelijk om de advertentie af te stemmen op het onderdeel van de pagina die de bezoeker heeft bezocht.